صادرات مشتقات مایع نفت و گاز

صادرات مشتقات مایع نفت و گاز، صادرات و عبور فرآورده های نفتی ضمن رعایت کلیه قوانین تجارت، و بر اساس دستورالعمل اصلاح و بهبود(ساماندهی) فرآیندهای صادرات، واردات، عبور(ترانزیت) و معاوضه(سواپ) نفت خام، میعانات گازی و فرآورده ها و مشتقات نفتی در امور گمرکی خواهد بود.

صادرات مشتقات نفتی می تواند توسط شرکتهای تجاری و یا واحدهای تولیدی با ثبت اسناد منشا تولید در سامانه ثامن www.oil169.ir و ارائه آنالیز و فرمولاسیون کالای صادراتی و همچنین ارئه تعهدنامه مدیر عامل مبنی بر عدم وجود مواد یارانه ای فاقد منشا در محموله صادراتی به دو صورت دوراظهاری و یا خود اظهاری در گمرک کشیده می شود.

قطعا خیلی از تجار با توجه به منابع نفتی ایران خواهان تجارت این نوع کالا بوده و سوالات زیادی در این خصوص دارند. فایل ارائه شده بروزترین بخشنامه اجرایی است که کلیه سوالات شما را پاسخ گو خواهد بود. 

نکته: کالای صادراتی باید استاندارد سازی شده توسط سازمان ملی استاندارد باشد. 

بعد از اظهار این نوع کالا در گمرک، از کالای اظهاری توسط سازمان ملی استاندارد نمونه گیری و تعیین ماهیت صورت گرفته و کالا تا وصول پاسخ تعیین ماهیت با تمهیدات موجود در دستورالعمل می تواند از کشور خارج گردد. کالاهای اظهاری از قبیل هیدروکربن های سبک و سنگین، حلال آلی و... نمونه ای از این نوع کالاها می باشد.

ترانزیت مشتقات نفتی تابع مقررات ترانزیت خواهد بود. 

نظر خود را بگذارید